مطالعات بازار

⁣مطالعات بازار (Market Study) : در اين بخش، باید یک سری اعداد و ارقام را با آناليز رفتار مصرف کننده و بازار هدف استخراج و تحلیل کنید.
در بخش جمع آوری داده ها از دو روش اولیه و ثانویه استفاده می شود. مطالعات ثانویه با کمک داده های عمومی صنعت انجام می شود و شامل اطلاعاتی از قبیل بنگاه های فعال، سوددهی بازار، روند تغییرات بازار، تقسیم بندی بازار و … می باشد. این اطلاعات در کتابخانه ها و وبسایت های آماری به راحتی در دسترس قرار می گیرند. مطالعات اولیه بازار، استخراج و محاسبه اطلاعاتی برای استارتاپ خودتان و با هدف در نظر گرفتن جامعه مختص خودتان است که می توانید از روش هایی مثل مصاحبه و نظرسنجی آن ها را به دست بیاورید.

اندازه بازار (Market Size): ⁣به كل مشتريان بالقوه موجود در بازار كه مي توانند براي شما درآمدزايي ايجاد كنند گفته مي شوند. مطالعه اندازه بازار به شما کمک می کند تا بتوانید تفاوت بین بازار کل موجود (کل درآمد قابل کسب) و بازار قابل دسترسی خودتان را تشخيص دهيد. ٥ روش براي محاسبه اندازه بازار را در اين لينك بخوانيد.

بازار هدف (Target Market): درصدي از كل بازار كه مي خواهيد به دست بياوريد را بازار هدف مي نامند. اين كه تصاحب چه درصدي از بازار براي كسب و كار شما مطلوب است، بستگي به اندازه كل بازار شما دارد. ممكن است شما براي ٢ درصد از يك بازار ١٠ ميلياردي برنامه ريزي كنيد يا براي ٢٠ درصد از يك بازار ١ ميلياردي. اين دو بازار درآمد يكساني براي شما خواهند داشت ولي پتانسيل رشدتان از ٩٨ درصد تا ٨٠ درصد متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *