شناخت مشتری

شناخت مشتری: (Customer) ، باید بتوانید مشتری هدف خود را شناسایی کنید و پروفایل او را تشکیل دهید. برای این کار می توانید از ویژگی های یک مشتری بالفعل (يك نفر كه مطمئن هستيد محصول شما را خريداري خواهد كرد) استفاده کنید و آن را تعمیم دهید. اطلاعات پروفایل شامل سن، مکان جغرافیایی، تحصیلات، سلیقه، درآمد و برخی شاخص های دیگر با توجه به نوع بازار است. اين پروفايل به شما كمك مي كند بازار هدفتان را بهتر بشناسيد و استراتژي هاي ورود به بازار را با توجه به مشتري خاص خودتان پايه ريزي كنيد. اگر بازار شما B2B است آن گاه باید پروفایلتان به سوالاتی نظیر صنعت، مکان، اندازه بنگاه، کیفیت تکنولوژیکی و … پاسخ دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *